رباط زین‌الدین مهریز جزء 100 هتل برتر دنیا شناخته شد.


یزدفردا:مدير اداره میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگاریزدفردا گفت: رباط زین‌الدین مهریز جزء 100 هتل برتر دنیا شناخته شد.

محمود ادیبان با اشاره به افزایش چشم گیر مسافران نوروزی در مهریز نسبت به سال گذشته در ایام نوروز گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری و توریستی بی‌نظیری که شهرستان مهریز دارد در ایام عید امسال شاهد رشد تعداد مسافران نوروزی در این شهرستان بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی مهریز و همچنین همکاری سازمان میراث فرهنگي استان يزد، برگ زرین دیگری بر افتخارات آثار باستانی مهریز رقم خورد و کاروانسرای زین الدین مهریز که تنها کاروانسرای مدور کشور است جز 100 هتل برتر دنیا شناخته شده است.

ادیبان خاطر نشان کرد: اين بناي آجري که به دستور زين‌ الدين گنجعلي خان ريگ در زمان شاه عباس با پلان كاملا قرينه ساخته شده کاروانسراي رباط زين‌‌الدين نام گرفته و در 35 کیلومتری مرکز مهریز واقع شده است این اثر تاریخی بسیار با ارزش صاحب جایزه یونسکو نیز شده است.

وی افزود: علاوه بر این افتخارات و با توجه به نوع و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد این مکان جزء 5 پایلوت برتر گردشگری کشور قرار گرفته است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا